Benzinli vs Elektrikli Araç
Benzinli ve elektrikli golf arabaları hakkında yaygın düşüncelerden bazıları:
Benzinli arabalar yüksek eğimli arazide tercih edilir.
Benzinli arabalar gürültülü ve kirlidir.
Benzinli arabalar yakıt ve yağ damlatır.
Elektrikli arabalarda 3 veya 4 yılda akü değiştirmek gerekir.
Elektrikli golf arabaları engebeli (off-road) araziler için uygun değildir
Elektrikli golf arabaları, benzinli arabaların yaptığı "kilometre"yi yapamıyor.
Elektrikli golf arabaları konforlu, sessiz ve temizdir.
Her şeyden önce, benzinli arabalarının hava kirliliği yarattığı açıklaması doğrudur.
Yerel Yönetimler, kirlilik yaratan tüm benzinli ve mazotlu araçları azaltmaya devam ediyor.
Bazı bölgeler fosil yakıtlı araçları yasakladı. Benzer kısıtlamalar icin calışma yapan bölgeler de hızla artıyor. Emisyonları ve kirliliği azaltma yerel yönetimlerin öncelikleri arasına girdi.
Elektrikli arabalar içindeki akülerin her 4 yılda bir değiştirilmesi gerektiğinden benzinli arabaların daha cazip olduğu aklınızda bulunduysanız, tekrar düşünün. Benzinli arabaların motor ayarlaması ve yakıt maliyetini, bakım ve onarım parçalarının maliyetini göz önüne almanız gerekiyor. Bu işimizin bir parçası olduğundan yeni akü takımının maliyetini dengeleyeceğini söyleyebiliriz.
Modern benzinli ve modern elektrikli araba kullanmadıysanız, muhtemelen son yıllarda bazı muazzam değişiklikler olduğunun farkında değilsinizdir. Bu değişikliklerin çoğu elektrikli arabaların alanına girdi. Elektrikli arabaların performansını ve çalışmasını geliştirmek için sürekli çalışmalar yapılıyor ve her geçen gün daha başarılı oluyor. Son yıllardaki yenilikler, programlanabilir "Regen Hızları", "Ramp-up", "Hızları", "programlanabilir Üst Hızlar" ve NEV'ler gibi terimlerdir.
Bu terimleri özetlemek istersek, günümüzün modern elektrikli arabaları benzinli arabaların ilerisine geçti. Elektrikli arabaların sessiz ve temiz olmaları, kalkış hızlanmalarının yüksek olması, yokuş aşağı yavaşlamaları (fren kullanmaksızın) ve yüksek üst hız limitleri bezinli taşıtların performanslarına üstünlük sağladığı bazı özellikler.
Bu üstünlükler eski elektrikli araba türlerinde gecerli değildir. Yeni nesil elektrikli arabaların büyük çoğunluğu, gelişmiş elektronik denetleyicilere sahiptir bu sayede motorlarının etki suresini kısaltmaktadir ve yeni gelişmeler sürekli olarak ortaya çıkıyor. Bu nedenlerle, elektrikli arabaların benzinli arabaların performansına sahip olmayışı hakkındaki tüm eski inançlar artık doğru değil.
Akü değiştirme maliyetini tartışırken, NiCad, Jell-Cell ve Süper Piller gibi aküler golf arabaları icin henüz kullanılmasa da standart kurşun-asit, flood cell, aküler muazzam verimliliğe sahip. Akü üreticileriyle uzunca konuştuk ve Kurşun-Asit aküleri mümkün olduğunca verimli kılmaktan başka fikir almadık. Kurşun-Asit aküler ilginç bir konudur ve gelecekte yalnızca onlarla ilgili bir makale yazacağız. Ancak şimdilik, Kurşun-Asit aküleri güvenle kullanılmaya devam ediyor. Daha ucuza olacak mı? Hayır! Hiçbir şey daha ucuza olmuyor (yüksek teknoloji hariç), biliyorsunuzdur. Ancak, daha verimli olabiliyorlar.
Benzinli ve elektrikli arabaların "menzili" hakkında bilgi vermek gerekirse. Yeni verimli motorlarıyla elektrikli araba kesinlikle bir şarjla günlük golf sahası hizmelerini karşılayabilir. Mahallede veya çiftlikte dolaşmak muhtemelen çoğu kullanım için yeterlidir. Ama şafaktan gün batımına kadar çit sabitlemek istiyorsanız yedek yakıt bidonlu benzinli golf arabaları daha uygun br çözüm olacaktır.
Ne seçeceğim? Benzinli veya Elektrikli?
Her tercihin farklı koşulları vardır. Cevaplamanız gereken en önemli sorulardan bazıları:
Bütçem Nedir?
Arabamı Nasıl Kullanayım?
Aracımı Nerede Kullanacağım?
Golf Arabanızı Nasıl ve Nerede Kullanıyorsunuz?" anket calışmamızdan aldığımız geri bildirimlerden
golf arabalarının golf sahası dışındaki işlevler için daha cok kullanılmakta olduğunu ogrendik.
Karar vermeden önce, her ikisinin de avantaj ve dezavantajlarını anladığınızdan emin olmanız önemli.
Regen Elektrik Motoru (Regen, "Rejeneratif" in kısaltması):
Elektrikli arabanın yokuş hızı kullanılarak motorun bir jeneratör gibi hareket etmesini sağlayabilmesidir (bu işlem sırasında aküyü şarj eder). Elektrikli arabayı yavaşlatmak veya frenlemek için kullanılırken enerjiyi adsorbe eder. Kontrol cihazına ne kadar "yavaşlama hızı" programlanabilir.
Elektronik Kontrol Cihazı:
Farklı koşullarda aracın nasıl performans göstereceğini elektrik motoruna anlatmak için programlanabilen elektronik cihazdır.
Hızlanma:
Elektronik kontrol cihazının hızlanma hızı kontrolüdür.
Regen Frenleme:
Elektrik motorunun yavaşlattığı frenleme miktarı. Bu, bir çok modern kontrol ünitesi tarafından en üst
hızından, 2 veya 3 km/saat gibi yavaş bir aralıga kadar programlanabilir.
NEV (Mahali Elektrikli Araç):
Maksimum 40 km/saat hızlar için "Street Legal" araç olarak belirlenen elektrikli araç sınıfı. Üreticilerin çoğu bunu yapar, böylece bir golf modunda (24 km/h en üst hız) veya sokak modunda (maks. 40 km/h) kullanılabilir.
- TEVI Elektrikli Araçlar , Scooter Bülteni.
- TEVI Elektrikli Araçlar , Yük Taşıyıcı , Golf Arabası , Çekici ...
- TEVI, Türk Elektrikli Araç Sanayi Şubat Ayı Bülteni
- TEVI Catering
- TEVI Stockchaser
- Özel Tasarım Vinçli Elektrikli Araç
- Tesis içi yürüyüş zaman kaybı, abartılıyor mu?
- Personel ve Yük Taşıyıcı Elektrikli Araçlar’da Metal’e Karşı Plastik Gövde: Ve kazanan?
- Benzinli ve Elektrikli Araç Yakıt Tüketimi Karşılaştırması