Personel ve Yük Taşıyıcı Elektrikli Araçlar’da Metal’e Karşı Plastik Gövde: Ve kazanan?
Tanınmış gövde üreticilerine plastik ve çelik gövde artı ve eksileri hakkında sorular sorduk. Beklediğimiz gibi, çeşitli görüşler aldık. Üreticiler kendi ürünlerinin avantajlarını desteklemekle birlikte fikirlerini geçerli mantıkla desteklemektedir.
Çelik gövdeli araçlar icin görüşler:
Birkaç yıl yolda ilerleyen çelik gövdeli bir araç, plastik araçtan her zaman daha güvenli, kullanışlı ve görsel orjinaligini koruması faktörlerinden dolayı çelik en yüksek tercih sebebi oluyor.
Çelik gövdeli araçların ömrü (~ 50 Yıl) olmasının yanısıra tamir ve bakımı daha yaygındır. Sicaklik; plastik govdelerin en büyük düşmanıdır. Kalıptan mükemmel olan parçalar sevkiyatlarında veya zamanla biçimsizleşebiliyor.
Plastik veya Fiberglas malzeme yüksek bir sıcaklığa ulaştığında yeşil renge dönerek kimyasalların bir kısmını serbest bırakacaktır. Plastik gövdelerin hafızası yoktur. Güneş ışığı gibi ısı uygulandığında ya da ağırlık gibi basınç uygulandığında kalıcı şekil bozukluğu ile kalacaktır.
Çelik gövdeli araçlarda çalışmak, plastik veya fiberglas üzerinde çalışmaktan daha kolaydır. Ortalama bir teknisyen çelik üzerinde kaynak yapabilir ve şekil verebilir. Herkes plastik veya fiberglas karışmı hazirlayip, model ve kalip uretip plastik veyar figberglass yatıramaz. Plastik ve Fiberglass işinde deneyimli değilseniz, metaldeki bir hatayı onarmak daha kolaydır. Yeni bir parça kesip, kaynak yaparsınız, ufak bir bitirme malzemesi kullanımı ile iş kolaylıkla tamamlanabilir.
Çelik ortalama bir otomobilin toplam ağırlığının %55'ini oluşturuyor. Alüminyum parçalar ise otomobilin toplam ağırlığının %7'sini oluşturur. Her iki malzeme de otomotiv alanındaki görünürlüğünü artırmak için savaşırken, plastik ve kompozit üreticileri, malzemelerinin metal muadillerine göre deneyimlemeye davet ediyor. Ancak, plastiklerin başarı öyküleri iç uygulamalarda devam ederken gövde yapilarinda metal tercih edilmeye devam ediyor.
Chrysler Russ Stroud, "Çelik, son beş yılda son 25 yılda olduğundan daha fazla değişti" diyor. "Hafif çelik çeşitleri ile daha fazla güç elde edebilirsiniz." Ford W. Owens, plastik panel kullanımını araştırdığı, ancak yüksek mukavemetli çeliği tercih ettiği belirtildi. “Çelik, plastikten daha hafif ve önemli ölçüde maliyet tasarrufu sağlıyor. “ Ford, ayrıca, kapı takviyeleri, gövde tarafı menteşe takviyeleri, sütun takviyeleri ve tavan başlıklarında da çelik kullanıyor.
Volkswagen, alüminyum çerçeveli Audi A8'i tanıttı. Ancak, alüminyum için güvenlik konularında hala sorular var.
Plastik ve Fiberglas gövdeli araçlar icin görüşler:
Plastik ve Fiberglas gövdeler iyileşme sağladı ve geçerli malzeme olarak kabul edildi.
Çelik gövdeler için en büyük ozellik orjinal olma övünme faktörüdür, çünkü orijinaller çeliktir. Orijinal çelik gövde olduğunu söyleyebilmenin gururunun da bir ölçüsü vardır. Plastik ve fiberglas iyi bir alternatif sunmaktadır.
Günümüzün yüksek kaliteli plastik ve fiberglas gövdeleri, modern üreticilerin potansiyel orijinal mühendislik kusurlarını düzeltme kabiliyeti nedeniyle orijinallerden daha iyidir. Ayrıca, birçok bünyenin kalitesi, çelik araçlarla neredeyse ayırt edilemez kılar.
Orjinal çelik gibi sağlam hiçbir şey yok, ancak bu günlerde gerçek kopyayı isteyen ilk tercihi ise fiberglas daha iyi bir seçim olabilir. Ekonomik olması en büyük faktör oldugu durumlarda plastik veya fiberglas araba, çelik gövdeli bir otomobilinkinden çok daha ucuza mal olacak.
Nem, çeliğin düşmanıdır. Pas deniz yakınlarında kullanım için bir sorundur. Öte yandan, fiberglas ve plastik korozyona karşı geçirimsizdir.
Araç gövdesinin orijinal çelik, plastik veya fiberglas olması gerekip gerekmediğine kesin bir cevap veremiyoruz.
Kazanan! ihtiyaç, kullanım ve bütçeye en uygun gövde.
- TEVI Elektrikli Araçlar , Scooter Bülteni.
- TEVI Elektrikli Araçlar , Yük Taşıyıcı , Golf Arabası , Çekici ...
- TEVI, Türk Elektrikli Araç Sanayi Şubat Ayı Bülteni
- TEVI Catering
- TEVI Stockchaser
- Özel Tasarım Vinçli Elektrikli Araç
- Tesis içi yürüyüş zaman kaybı, abartılıyor mu?
- Benzinli vs Elektrikli Araç
- Benzinli ve Elektrikli Araç Yakıt Tüketimi Karşılaştırması